7/6/15

"Το ζήτημα δεν είναι τόσο ποια πράγματα τέλειωσαν, αλλά με τι αντικαθιστούμε, εμείς που ζούμε, όπως κάθε πράγμα της ζωής, μέσα στη φθορά και την αλλαγή, τα πράγματα που νομίζουμε τελειωμένα".
(Γ. Σεφέρης 1961).

19/5/15

Έλαβα από τον όμιλο ¨Μύησις¨ μια μοναδική μουσική έκδοση με τίτλο «Κίνησαν τα καράβια τα Καστοριανά» αστική μουσική παράδοση της Καστοριάς. H έκδοση απαρτίζεται από δύο δίσκους και πολυσέλιδο ένθετο τεύχος, πλούσια εικονογραφημένο. Το αποτέλεσμα αποκαλύπτει τα αριστουργήματα της αστικής μουσικής παράδοσης της πόλης της Καστοριάς, αναδεικνύοντας την πολιτισμική της ταυτότητα. Θέλω να ευχαριστήσω τον κ. Κώττα Π. για την αφιέρωση και να συγχαρώ όλους τους συντελεστές της πολύτιμης αυτής έκδοσης, γιατί αναδεικνύουν με τον καλύτερο τρόπο τον τεράστιο μουσικό πλούτο της Μακεδονίας και ειδικότερα την αστική μουσική παράδοση της Καστοριάς.

12/3/13

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Alexiou, M. (1985). Τι είναι -και που βαδίζει- η (Ελληνική) Λαογραφία; Πρακτικά του 4ου Συμποσίου Ποίησης (σ. 43-60). Πανεπιστήμιο Πατρών: 6-8 Ιουλίου 1984.
Bachmann M.L. (1991). Dalcroze Today. An education throught and into music. New York: Oxford University Press.
Baud-Bovy, S. (1968). Τραγούδια των Δωδεκανήσων. Τ. Β΄ Μουσικό Λαογραφικό Αρχείο. Αθήνα: Σιδέρη.
Baud-Bovy, S. (1984). Δοκίμιο για το ελληνικό Δημοτικό τραγούδι. Σημείωμα του Φοίβου Ανωγειανάκη. Ναύπλιο: Πελοποννησιακό Λαογραφικό Ίδρυμα.
Benjamin, W. E. (1984). A Theory of Musical Meter. Music Perception, 1, 355-413.
Bernarni, N. (1995). Inner Rhythm. Harwood Switzerland: Academic Publishers.
Buchheld, U. (1998). Περί του προβλήματος της μετρήσεως των χρόνων των χορών. Ρυθμός και χορός. Πρακτικά του 12ου Συνεδρίου για την Έρευνα του Χορού (σ. 126-131). Αθήνα: Δ.Ο.Λ.Τ.
Carney, E. (1971). Bit of a different drum. Gallaudet Today, 21.
Chianis, S (1965). Folk songs of Mantineia, Greece. University of California Press.
Conte P. (1974). Danses de cour et de theatre en France. Paris: Dessain et Τobra.
Creston, P. (1961). Principles of rhythm. Miami: CPP/BELWIN.
Djidjev, T. (1995). Χορός και μουσική. Αμοιβαίες σχέσεις στην έρευνα του παραδοσιακού και του θεατρικού δημοτικού χορού. Ο χορός από την έρευνα στη διδασκαλία (μτφρ. Κ. Σταύρου). Πρακτικά του 9ου Διεθνούς Συνεδρίου για την έρευνα του χορού (σ. 152-157). Δράμα: Δ.Ο.Λ.Τ.
Georgiades, Th. (1949). Der griechische Rhythmus. Musik Reigen, Vers und Sprache. Hamburg.
GROVE, (1980). The New Grove Dictionary of Music and Musicians, Vol. 6, 12, 15. London.
Gruska, G., Ηorst, H. & Kramer, Κ. (1986). Pogonisios. Τanzen, 2-3, 19-22.
Guilher, J. M. (1993). Οι μηχανισμοί μετάδοσης του χορού στις παλιές αγροτικές κοινότητες της Γαλλίας. Η διδασκαλία του χορού. (μτφρ. Α. Ράφτης). Πρακτικά του 7ου Διεθνούς Συνεδρίου για την έρευνα του χορού (σ. 13-16). Πορταριά: Δ.Ο.Λ.Τ.
Guilher-Raviart, N. (1993). Σκέψεις για την παιδαγωγική του λαϊκού χορού σε μη-παραδοσιακή κοινωνία. Η διδασκαλία του χορού (μτφρ. Α. Ράφτης). Πρακτικά του 7ου Διεθνούς Συνεδρίου για την έρευνα του χορού (σ. 17-24). Πορταριά: Δ.Ο.Λ.Τ.
Hindemith, P. (1985). Σύστημα βασικής μουσικής εκπαίδευσης. Η διδασκαλία της θεωρίας με ασκήσεις [τίτλος πρωτοτύπου: Elementary training for musicians, (1968), για την ελληνική γλώσσα: Mτφρ. Κ. Νάσος]. Αθήνα: Εκδ. ΝΑΣΟΣ.
Holden, R. & Vouras, M. (1976). Greek Folk Dances. Brussels: Folktaft Europe. Hottendorf, E. (1989). Mainstreaming deaf and hearing children in dance classes. Journal of Physical Education Recriation Dance, 60 (9), 54-55.
Hutchinson A., G. (1984). Dance Notation, the process of recording movement on paper. London: Dance Books.
Hutchinson, A. (1977). Labanotation: The system of analyzing and recording movement (3rd ed.). London: Dance Books.
Kaeppler, Α. (1992). Σκέψεις για τη θεωρία και τη μεθοδολογία της ανθρωπολογικής μελέτης
του χορού και των συστημάτων της ανθρώπινης κίνησης. Εθνογραφικά, 8, 17-25.
Kilpatrick, D. B. (1975). The Function and style in Pontic dance music. Unpublished Doctoral Dissertation. University of California: Los Angeles.
Kramer, K. (1995). Συνεργασία μεταξύ της επιστήμης του χορού και της πρακτικής του παραδοσιακού χορού. Ο χορός από την έρευνα στη διδασκαλία (μτφρ. Ε. Κύργιου). Πρακτικά του 9ου Διεθνούς Συνεδρίου για την έρευνα του χορού (σ. 145-151). Δράμα: Δ.Ο.Λ.Τ.
Kramer, K. (1998). Θεωρία και διδακτική πράξη. Ρυθμός και χορός (μτφρ. Ν. Λουκιδέλη). Πρακτικά του 12ου Διεθνούς Συνεδρίου για την έρευνα του χορού (σ. 101-107). Αθήνα: Δ.Ο.Λ.Τ.
Kraus, R. (1980). Ιστορία του χορού (μτφρ. Σιδηρόπουλος, Γ.) Αθήνα: Νεφέλη.
Kyriaku, C. (1993). Διδασκαλία παραδοσιακού χορού. Στοχοπροσανατολισμένη μέθοδος. Η διδασκαλία του χορού (μτφρ. Μ. Παπαδοπούλου). Πρακτικά του 7ου Διεθνούς Συνεδρίου για την έρευνα του χορού (σ. 25-38). Πορταριά: Δ.Ο.Λ.Τ.
Lawer L. (1984). Ο χορός στην Αρχαία Ελλάδα. Αθήνα: Εκπολιτιστικό Σωματείο Ελληνικών Χορών, Κέντρο Παραδοσιακού Χορού.
Lisbet, T. (1992). Zorba’s Dance. The Story of a Dance Illusion-and its Touristic Value. Εθνογραφικά, 8, 207-210.
Longuet, H. C. & Lee, C. S. (1984). The Rhythmic Interpretation of Monophonic Music. Music Perception, 1, 424-441.
Michels, U. (1994). Άτλας της μουσικής [τίτλος πρωτοτύπου: D.T.V. & Barenreiter (1977), για την ελληνική γλώσσα μτφρ. επιμ. Ι. Ε. Μ. Α.]. Αθήνα: Νάκας.
Neff, K. (1985). Ιστορία της μουσικής (Μετάφραση-Προσθήκες-Επιμέλεια, Φοίβου Ανωγειανάκη). Αθήνα: Ν. Βότσης.
Nettl, M. (1979). Η μουσική στους πρωτόγονους πολιτισμούς [τίτλος πρωτοτύπου: Music in Primitive Culture (1969), για την ελληνική γλώσσα: Μτφρ. Κ. Γριμάλδης]. Αθήνα: Κάλβος.
Radulescu, N. (1969). Choreios alogos [ΧΟΡΕΙΟΣ ΑΛΟΓΟΣ]. Επετηρίς του Κέντρου Ερεύνης της Ελληνικής Λαογραφίας της Ακαδημίας Αθηνών, τομ. Κ΄-KA΄, (1967-1968), (σ. 171-184). Αθήναι: Ακαδημία Αθηνών.
Raviat, N.G. (1993). Σκέψεις για την παιδαγωγική του λαϊκού χορού σε μη–παραδοσιακή κοινωνία. Η διδασκαλία του χορού. Πρακτικά του 7ου Διεθνούς Συνεδρίου για την έρευνα του χορού (σ. 17-24). Πορταριά: Δ.Ο.Λ.Τ. Reber, R. & Sherrill, C. (1981). Creative thinking and dance/movement skills of hearing-impaired youth: An experimental study. American Annals of the Deaf, 126 (9), 1004-1009.
Reinach, Th. (1999). Η ελληνική μουσική [τίτλος πρωτοτύπου: La musikue grecque (1926), για την ελληνική γλώσσα: Μτφρ. Αναστασία-Μαρία Καραστάθη. Εισαγωγή στην ελληνική έκδοση-μουσικολογική επιμέλεια: Ηλίας Γ. Τσιμπιδάρος]. Αθήνα: Έκδ. Ινστιτούτο του βιβλίου.
Royce-Peterson A. (1980). The Anthropology of Dance. Indiana University: Bloomington and London.
Royce-Peterson A. (2005).Η ανθρωπολογία του χορού [Τίτλος πρωτοτύπου: The Anthropology of Dance, (2003), για την ελληνική γλώσσα: Mτφρ. επιμέλεια, επίμετρο Μάγδα Ζωγράφου]. Αθήνα: Εκδ. Νήσος.
Schmolke, A. & Langhans, H. (1959). Europaische Tanze, Griechenland I. Wolfenbuttel: Moseler Verlag, Heft 6.
Schmolke, A. & Langhans, H. (1964). Europaische Tanze, Griechenland II. Wolfenbuttel: Moseler Verlag, Heft 8.
Touliatos-Miles, D. (2004). Ο Βυζαντινός χορός σε κοσμικούς και ιερούς χώρους. Αρχαιολογία και τέχνες, 91, 29-36.
Vavritsas, N. & Mouratidis Y. (2002). Die Frage nach der Herkunft des Rhytmhmus des Tanzes “Syrtos Kalamatianos”. Eine musikalisch-kinetische Annaeherung. Zeitschrift fur musik-Tanze-und Kunsttherapie, 13(4), 163-168.
Vavritsas, N., Vavritsas, G. & Mouratidis Yiannis (2004). Ηasapikos - “Syrtaki” Dance: Rhythmical-kinetic Analysis and Rhythmical Numeration. Research in Dance education, 5(2), 139-158.
Vavritsas, N. & Vavritsas, G. (2011). «SYRTOS KALAMATIANOS» DANCE, RHYTHMICAL- KINHTIK ANALYSIS AND RHYTHMICAL NUMERATION. Studies in Physical Culture and Tourism, Vol. 18, No 4, pp.343-347.
Vavritsas, N., Moisidis, K. & Vavritsas, G. (2012). The Pontiac dance «Tick» Ethnographic & Rhythmical Elements. Research in Dance education. http://dx.doi.org/10.1080/14647893.2012.721761.
Αμαραντίδης, Α. (1987). Το τονικό μουσικό σύστημα. Η θεωρία της Μουσικής. ΑΘΗΝΑ: ΝΕΦΕΛΗ.
Αμαργιανάκης, Γ. (1967). Συμβολή εις την Μελέτην της Δημώδους Κρητικής Μουσικής. Ηράκλειον Κρήτης: (Βιβλιοθήκη Δ. Μαζαράκη).
Αμαργιανάκης, Γ. (1996). Ο επίτριτος ρυθμός (επτάσημος). Μουσική και αρχαία Ελλάδα. Ευρωπαϊκό πολιτιστικό Κέντρο Δελφών.
Αμαργιανάκης, Γ. (1998). Τα παραδοσιακά όργανα στη ζωή μας. Τεκμήρια για το πολιτιστικό επίπεδο των ανθρώπων που τα κατασκεύασαν και τα χρησιμοποιούν. Η Καθημερινή: Ένθετο «Επτά ημέρες». Ελληνικά λαϊκά μουσικά όργανα. Εμπορική Τράπεζα.
Ανδρεόπουλος, A. (1932). Ελληνικοί χοροί και δημοτικά τραγούδια, Θεσσαλονίκη: ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ.
Ανδρούτσος, Π. (1992). Οι μουσικοπαιδαγωγικές μέθοδοι των Emile Jaques Dalcroze και Carl Orff και η εφαρμογή τους στον ελλαδικό χώρο. Μη Δημοσιευμένη Διπλωματική εργασία. Θεσσαλονίκη: Α.Π.Θ.
Αντζακα-Βέη, Λ. (2003). Ο ελληνικός χορός στα σχολεία. Οι απαρχές. Πρακτικά του 17ου Παγκοσμίου Συνεδρίου για την Έρευνα του Χορού (σ. 233-247), Νάξος: Δ.Ο.Λ.Τ., CID, Δήμος Νάξου-Νομαρχία Κυκλάδων.
Ανωγειανάκης, Φ., (1991). Eλληνικά λαϊκά μουσικά όργανα. Αθήνα: «ΜΕΛΙΣΣΑ».
Ασημακοπούλου-Ατζακά Π. (2004). Ο χορός στην ύστερη αρχαιότητα. Μαρτυρίες κειμένων και παραστάσεων. Αρχαιολογία και τέχνες, 91, 8-13.
Αστρινάκης, Α. (1998). Μικροκοινωνιολογική και ανθρωπολογική επιτόπια εθνογραφική έρευνα. Διερεύνηση ορισμένων βασικών θεωρητικών και μεθοδολογικών διαφορών. Μέθοδοι στην κοινωνιολογική έρευνα (Επιμέλεια: Γ. Παπαγεωργίου). Αθήνα: Δάρδανος.
Αραβαντινός, Π. (1880): Συλλογή Δημωδών Ασμάτων της Ηπείρου, Εν Αθήναις.
Βαβρίτσας Ν. (1982). Ελληνικοί χοροί. Φυσική Αγωγή & Αθλητισμός, 9, 24,25.
Βαβρίτσας Ν., Βαβρίτσας Γ. & Οικονομίδου, Μ. (2001). Ο Οχτάσημος νεοελληνικός ρυθμός
στην αρχαιοελληνική ρυθμική. Tο παράδειγμα του χορού «Συγκαθιστός» Γρεβενών. Αθλητική Ιστορία και Φιλοσοφία, 1, 71-78.
Βαβρίτσας Ν., Δούκα Στ. & Αδαμάκης Αν. (2006). Ρυθμοκινητική ανάλυση και ρυθμική αρίθμηση των παραδοσιακών χορών. Το παράδειγμα του χορού «Μπεράτσε» ή Β(Μπ)εράτικος Φλάμπουρου Φλώρινας. Πρακτικά του 20ου παγκοσμίου Συνεδρίου για την έρευνα του χορού. Αθήνα: Θέατρο Ελληνικών χορών «Δόρα Στράτου», Ελληνικό τμήμα Δ.Ο.Λ.Τ., CID -UNESKO.
Βαβρίτσας, Α. (1992). Αρχαιότητες και μνημεία της Δυτικής Μακεδονίας. Ανάτυπο από τον Τόμο Πρακτικών του Β΄ Πανδυτικομακεδονικού Συνεδρίου (σ. 68-101). Κοζάνη 11-12 Μαΐου 1991, Θεσσαλονίκη: Ο.Δ.Σ.Θ.
Βαβρίτσας, Α. (1994). Το Μέγα Σπήλαιο της Πίνδου και τα κάστρα του. Πρακτικά Α΄ Συνεδρίου των Απανταχού Γρεβενιωτών. Γρεβενά 7-8 Αυγούστου 1993 (σ. 249-266). Γρεβενά: Δήμος Γρεβενών.
Βαβρίτσας, Γ. & Βαβρίτσας, Ν. (2001). Το τραγούδι του Θεόδωρου Ζιάκα. Μελωδία-Λόγος Κίνηση. Πρακτικά του 2ου Πανελληνίου Συνεδρίου Λαϊκού Πολιτισμού (σ. 303-309). Σέρρες: Α.Π.Θ./ Τ.Ε.Φ.Α.Α. Σερρών, Δήμος Σερρών.
Βαβρίτσας, Ν. & Βαβρίτσας, Γ. & Τσιαφίδου Ε. (2000). Η κατάρτιση του δασκάλου παραδοσιακών χορών στη σημερινή ελληνική πραγματικότητα. Περιλήψεις του 2ου Συνεδρίου Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (σ. 27-36). Θεσσαλονίκη: Ε.Γ.Β.Ε.
Βαβρίτσας, Ν. & Βαβρίτσας, Γ. (2000). Παραδοσιακός χορός (ποίηση μουσική κίνηση). Περιλήψεις του 8ου Διεθνούς Συνεδρίου Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (σ. 82). Κομοτηνή: Τ.Ε.Φ.Α.Α / Δ. Π.Θ.
Βαβρίτσας, Ν. & Βαβρίτσας, Γ. (2001). Η αλλοίωση της μετρικής μορφής του κύριου ή βασικού ρυθμικού σχήματος των παραδοσιακών χορών. Το παράδειγμα των χορών «Καστοριανός», «Λυτός», «Κοφτός». Περιλήψεις του 4ου Συνεδρίου Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (σ. 39). Θεσσαλονίκη: Ε.Γ.Β.Ε.
Βαβρίτσας, Ν. & Βαβρίτσας, Γ. (2002). Οι τραγουδιστοί χοροί. Το παράδειγμα των χορών του Πάσχα στο χωριό Σπήλαιον Γρεβενών. Περιλήψεις του 10ου Διεθνούς Συνεδρίου Φ.Α. και Αθλητισμού. Κομοτηνή: Τ.Ε.Φ.Α.Α /Δ. Π.Θ.
Βαβρίτσας, Ν. & Κοντού, M. Z. (2002). Ο Πεντάσημος νεοελληνικός ρυθμός στην αρχαιοελληνική ρυθμική. Το παράδειγμα των χορών Ζαγορίσιος και Τσακώνικος. Αθλητική απόδοση και υγεία, V(1) 55-64. Θεσσαλονίκη.
Βαβρίτσας, Ν. & Παϊταρίδου, Αν. (2004). Περί του ρυθμού του συρτού καλαματιανού. Πρακτικά του 2ου Πανελληνίου Συνεδρίου της Ελληνικής Εταιρείας Αθλητικής Ιστορίας και φιλοσοφίας (Πρακτικά υπό έκδοση). Λάρισα.
Βαβρίτσας, Ν. & Τσιμοπούλου, Α. (1999). Το πρόβλημα της συνέχειας του παραδοσιακού χορού στην ελληνική μη παραδοσιακή κοινωνία. Πρακτικά του 1ου Διεθνούς Συνεδρίου Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (σ. 73-76 ). Σέρρες: Α.Π.Θ./ Τ.Ε.Φ.Α.Α. Σερρών. Δήμος Σερρών.
Βαβρίτσας, Ν. (1988). Τα χορευτικά συγκροτήματα παραδοσιακών χορών στο δρόμο για τη λαϊκή ψυχή. Περιλήψεις συμποσίου με θέμα: «Τα χορευτικά συγκροτήματα της μεταπολεμικής Θεσ/νίκης. Ο ρόλος και η σημασία τους». Θεσσαλονίκη: Β.Ε.Θ.
Βαβρίτσας, Ν. (1989). Ελληνικοί χοροί. Σημειώσεις για την ειδικότητα παραδοσιακών χορών. Τ.Ε.Φ.Α.Α./Α.Π.Θ.
Βαβρίτσας, Ν. (1998). Η ένταξη των κινήσεων στο έρρυθμο μέρος της μουσικής. Περιλήψεις
του 2ου Συνεδρίου Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (αριθμοί σελίδων). Θεσσαλονίκη: Ε.Γ.Β.Ε.
Βαβρίτσας, Ν. (1998). Η ρυθμική αρίθμηση στους παραδοσιακούς χορούς. Ρυθμός και χορός. Πρακτικά του 12ου Διεθνούς Συνεδρίου για την έρευνα του χορού (σ. 27-36). Αθήνα: Δ.Ο.Λ.Τ.
Βαβρίτσας, Ν. (2000). Η χρήση της σωστής ορολογίας στους παραδοσιακούς χορούς. Tο παράδειγμα από τις εξετάσεις του Α.Σ.Ε.Π. Περιλήψεις του 2ου Συνεδρίου Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Θεσσαλονίκη: Ε.Γ.Β.Ε.
Βαβρίτσας, Ν. (2003). Η σχέση των ρυθμικών και κινητικών στοιχείων των ελληνικών παραδοσιακών χορών και η εφαρμογή στη διδασκαλία τους. Το παράδειγμα των χορών στο χωριό Σπήλαιον Γρεβενών. Αδημοσίευτη Διδακτορική Διατριβή: Θεσσαλονίκη. Α. Π. Θ.
Βαβρίτσας, Ν. (2004). Το τραγούδι του Θ. Ζιάκα και η μάχη του Σπηλαίου στη μουσικοποιητική μας παράδοση. Πρακτικά του 1ου Πανελληνίου Συνεδρίου Ιστορίας και παράδοσης (Πρακτικά υπό έκδοση). Γρεβενά.
Βαβρίτσας, Ν. (2006). Σπηλιώτικα: Χειρόγραφα Δημοτικά τραγούδια Γ. Στεφούλη. Χοροί-Φορεσιές. Γρεβενά:·Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Γρεβενών-Ο.Π.ΑΝ.Γ.
Βαλσαμίδης, Εμμ. (2004). Οι ρυθμοί των τραγουδιών του δρώμενου «Μπούλες της Νάουσας». Νάουσα.
Βασιλειάδης, Στ. & συν. (1988). Η μουσική μέσα από την ιστορία της. Αθήνα: Ο.Ε.Δ.Β.
Βενετσάνου, Φ., Λεβέντης, Χρ., & Καμπάς, Α. (2003). Δομώντας ένα πρόγραμμα παραδοσιακού χορού για παιδιά προσχολικής ηλικίας. Πρακτικά του 17ου Παγκοσμίου Συνεδρίου για την Έρευνα του Χορού (σ. 257-265), Νάξος: Δ.Ο.Λ.Τ., CID, Δήμος Νάξου- Νομαρχία Κυκλάδων.
Βλαχοπάνου, Α. (1993). Ο συρτός-καλαματιανός χορός από μουσική και χορογραφική άποψη, Μη Δημοσιευμένη Διπλωματική εργασία. Θεσσαλονίκη: Α.Π.Θ.
Βουρνάς-Γαρίδη. (χ.χ.). Η παράδοση και η επιβίωσή της στο σημερινό πολιτισμό μας. Αθήνα: Τολίδη.
Βουτσά Μ. (2004). Ο γυναικείος χορός μέσα από βυζαντινές και μεταβυζαντινές εικονογραφικές πηγές. Μια πρώτη προσέγγιση. Αρχαιολογία και τέχνες, 91, 43-49.
Βρέλλη-Ζάχου, Μ. (2000). Η ενδυμασία στη νεότερη Ελλάδα. Ήπειρος, Αιτωλοακαρνανία, Επτάνησα. Η Καθημερινή: Ένθετο «Επτά Ημέρες».
Βρέλλη-Ζάχου, Μ. (2003). Η ενδυμασία στη Ζάκυνθο μετά την ένωση (1864-1910). Συμβολή στη μελέτη της ιστορικότητας και της κοινωνιολογίας του ενδύματος. Δημοσιευμένη Διδακτορική Διατριβή. Ιωάννινα: Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Βρέλλης, Α. (1993). Μουσική λαογραφία. Ιωάννινα: ΑΡ.ΓΟ.
Βρυλάκου- Γκέλη, Μ. (1994). Χορός: το βάπτισμα στους αιώνες. Αθήνα: Σ. ΒΟΓΙΑΤΖΗ & ΣΙΑ Ο.Ε.
Γαρίνης, Α. (1993). Ρυθμολογία και ανάλυση. Αθήνα.
Γεωργιάδης, Θρ. (1994). Μουσική και γλώσσα. Το ιστορικό γίγνεσθαι της δυτικής μουσικής στη μελοποίηση της λειτουργίας [τίτλος πρωτοτύπου: Musik und Sprache. Das Werden der abendladischen Musik dargestellt an der Vertonug der Messe (1954), για την ελληνική γλώσσα: Mτφρ. Δ. Θέμελης]. Αθήνα: Νεφέλη.
Γεωργιάδης, Θρ. (2001). Ο ελληνικός ρυθμός. Μουσική- Χορός-Στίχος & Γλώσσα [τίτλος
πρωτοτύπου: Der griechische Rhythmus. Musik Reigen, Vers und Sprache, Hamburg (1949), για την ελληνική γλώσσα: Mτφρ. Χ. Τόμπρα]. Αθήνα: Αρμός.
Γεωργοπαπαδάκος Α. (1996-97). Το μεγάλο λεξικό της νεοελληνικής γλώσσας. Ερμηνευτικό, ορθογραφικό, ετυμολογικό. Θεσσαλονίκη: Μαλλιάρης-Παιδεία.
Γιάννου, Δ. (1984). Εξωευρωπαϊκή μουσική και ιστορικότητα του πολιτισμού. Μουσικοϊστορικές μαρτυρίες και φιλοσοφία της ιστορίας σε έργα Γάλλων λογίων του 17ου αι. Πρακτικά επιστημονικής ημερίδας Φιλοσοφικής Σχολής Αρ. 44 (σ. 21-50). Θεσσαλονίκη: Α.Π.Θ.
Γκάρωντυ, Ρ. (1972). Ο χορός στη ζωή. Πρόλογος από τον Μωρίς Μπεζάρ. Μτφρ. Μ. Τσούτσουρα Αθήνα: Εκδ. ΗΡΙΔΑΝΟΣ.
Γουλάκη-Βουτυρά, Α. (2004). Μουσική, Χορός και Εικόνα. Η απεικόνιση της ελληνικής μουσικής και του χορού από τους Ευρωπαίους περιηγητές του 18ου και 19ου αι. Αθήνα: Σύλλογος προς διάδοσιν ωφελίμων βιβλίων.
Δαμιανός, Ι. (1995). Ρυθμός στη Μουσική. Θεσσαλονίκη.
Δαουτόπουλος, Α. (2002). Μεθοδολογία κοινωνικών ερευνών. Θεσσαλονίκη: Ζυγός.
Δήμας, Η. (1993). Η χορευτική παράδοση της Ηπείρου. Αθήνα.
Δημητρακόπουλος, Σ.(1993). Ιστορία και δημοτικό τραγούδι 325-1945. Αθήνα: Παρουσία.
Δούκα, Σ. (1998). Ο Χαρακτήρας του χορού στην κλασσική αρχαιότητα. Αδημοσίευτη Διδακτορική Διατριβή. Θεσσαλονίκη: Τ.Ε.Φ.Α.Α /Α.Π.Θ.
Δούκα, Σ., Καϊμακάμης, Β. (2004). Η παρουσία της ορχηστικής μέσα από την τέχνη του μιμητισμού στον αρχαίο ελληνικό κόσμο. Αρχαιολογία, 9, 53-58.
Δούκα, Σ., Καϊμακάμης, Β. (2004). Ο χαρακτήρας του χορού στην αρχαία Ελλάδα και η παρουσία του στη ζωή των πολιτών. Πρακτικά 8ου Διεθνούς Συνεδρίου Ευρωπαϊκής Εταιρείας Ιστορικών Φ.Α. (σ. 187-190). Αρχαία Ολυμπία.
Δρανδάκης, Λ. (1993). Ο αυτοσχεδιασμός στον ελληνικό δημοτικό χορό. Αθήνα.
Δρανδάκης, Λ. (2004). Οι ελληνικοί παραδοσιακοί χοροί. Διδασκαλία και καλλιτεχνική έκφραση. Αρχαιολογία και τέχνες. Ο χορός στη σύγχρονη εποχή, 93, 52-59.
Ενισλείδου, Χ. (1951): Η Πίνδος και τα χωριά της. Σπήλαιον-Γρεβενά- Σαμαρίνα.
Ευαγγελίδη, Α. (1991). Χοροί του Μεσαίωνα και της Αναγέννησης. Αθήνα: Νεφέλη.
Ζήκος Γ. & Παναγιωτοπούλου, Α. (1990). Φαινομενολογία του ελληνικού παραδοσιακού χορού. Αθήνα: ΤΕΛΕΘΡΟΝ.
Ζήκος, Ι. (1992). Το χορολογικό φαινόμενο της επαρχίας Βοΐου Κοζάνης. Παιδαγωγική σημασία και μορφωτική δύναμη του νεοεληνικού χορού. Μη Δημοσιευμένη Διδακτορική Διατριβή. Αθήνα: Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Ζήκος, Ι. (1993). Ο νεοελληνικός χορός υπό τους όρους της συνέχειας και διάρκειας. Η διδασκαλία του χορού. Πρακτικά του 7ου Διεθνούς Συνεδρίου για την έρευνα του χορού (σ. 47-58). Πορταριά: Δ.Ο.Λ.Τ.
Ζωγράφου, Μ. (1989). Λαογραφική-ανθρωπολογική προσέγγιση του Σέρρα-χορού των Ποντίων. Μη Δημοσιευμένη Διδακτορική Διατριβή. Ιωάννινα: Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων.
Ζωγράφου, Μ. (1991). Εισαγωγή στον ελληνικό λαϊκό χορό. Αθήνα: Συμμετρία.
Ηλιού, Φ. (1979). Η ιδεολογική χρήση της παράδοσης. Αντί, 133, 40.
Θέμελης, Δ. (1972). Μουσικοποιητική δομή στο Ελληνικό Δημοτικό Τραγούδι. Ανάτυπο από τη Λαογραφία, Αθήνα, τόμ. ΚΗ΄ (ΧΧVΙΙΙ).
Θέμελης, Δ. (1985). Βιβλιοκρισία στο περιοδικό «Ελληνικά», με τίτλο: «Δοκίμιο για το ελληνικό Δημοτικό τραγούδι του S. Baud-Bovy. Σημείωμα του Φοίβου
Ανωγειανάκη». Έκδοση Πελοποννησιακού Λαογραφικού ιδρύματος, Ναύπλιο 1984, 8ο σ. ΧVII, 112. Μεταγραφή μουσικών παραδειγμάτων από τις κασέτες, 2 κασέτες. Ανάτυπο από τα «Ελληνικά» τ. 36ος, Θεσσαλονίκη.
Θέμελης, Δ. (1991). Ο χορός «Ρωμέκα» σε μουσικές καταγραφές ξένων περιηγητών. Η Ιστορική, αρχαιολογική και λαογραφική έρευνα για τη Θράκη. Πρακτικά του ΣΤ΄ Συμποσίου Λαογραφίας του Βορειοελλαδικού χώρου (σ. 109-130). Κομοτηνή-Αλεξανδρούπολη 7-10 Μαίου 1989, Θεσσαλονίκη.
Θέμελης, Δ. (1994). Μορφολογία και Ανάλυση της Μουσικής. Θεσσαλονίκη: University Studio Press.
Θεοφιλόπουλος, Γ. (1984). Δημοτικά τραγούδια. Τ.1ο ΝΑΚΑΣ.
Θεοφιλόπουλος, Γ. (1984). Δημοτικά τραγούδια. Τ.2ο ΝΑΚΑΣ.
Καβακόπουλος, Π. (1981). Τραγούδια της βορειοδυτικής Θράκης. Θεσσαλονίκη: Ίδρυμα Μελετών Χερσονήσου του Αίμου.
Καβακόπουλος, Π. (1998). Ρυθμοί και μετρικά σχήματα. Ρυθμός και χορός. Πρακτικά του 12ου Διεθνούς Συνεδρίου για την έρευνα του χορού (σ. 116-125). Αθήνα: Δ.Ο.Λ.Τ.
Καλοκύρης, Κ. (1983). Ορθοδοξία και χορευτικές εκδηλώσεις μέσα και γύρω στις εκκλησίες. Ανάτυπο πανηγυρικού λόγου 30 Ιανουαρίου, Θεσσαλονίκη.
Καλυβιώτης, Α. (1994): Ηχογραφήσεις δίσκων στη Θεσσαλονίκη 1903-1912. Συλλογές. Αθήνα.
Καμπερίδου, Ειρ. (2003). Οι χοροί των εξισλαμισμένων σκλάβων στην οθωμανική αυτοκρατορία: Ο χορός και η φυσική κίνηση ως σύμβολα κατωτερότητας. Γυναίκα και Άθληση, II (2), 153-164.
Καρανάσιος, Γ. (1993). Ο Θεόδωρος Ζιάκας και η προσφορά του στους απελευθερωτικούς αγώνες του έθνους. Πρακτικά Α΄ Συνεδρίου των Απανταχού Γρεβενιωτών (σ. 371-380).
Καραπατάκης, Κ. (1976): Γάμος του παλιού καιρού. Λαογραφικό της περιοχής Γρεβενών (Β΄ Έκδοση). Αθήνα.
Καρράς, Σ. (χ.χρ.): Τραγούδια Δυτικής Μακεδονίας. Αθήνα: Σύλλογος προς διάδοση της Εθνικής Μουσικής.
Καψωμένος, Ε. (1990). Δημοτικό τραγούδι. Μια διαφορετική προσέγγιση. Αθήνα: Αρσενίδης.
Κελεσίδης, Π. & Ζωγράφου, Μ. (1993). Η συμβολή της μορφολογικής ανάλυσης στη διαδικασία εκμάθησης των ελληνικών παραδοσιακών χορών. Η διδασκαλία του χορού. Πρακτικά του 7ου Διεθνούς Συνεδρίου για την έρευνα του χορού (σ. 65-69). Πορταριά: Δ.Ο.Λ.Τ.
Κόκκινος, Ι. (1993). Ελληνικοί χοροί. Ιστορική εξέλιξη και μουσικοκινητική ανάλυση. Θεσσαλονίκη: ΣΑΛΤΟ.
Κολιούση, Ε. (1998). Μεταγραφές και μουσικοκινητική ανάλυση τραγουδιών της περιοχής της Παραμυθιάς. Μη Δημοσιευμένη Διπλωματική Εργασία. Θεσσαλονίκη: Α.Π.Θ.
Κοντέου, Θ. (1970): Βασική Εγκυκλοπαίδεια, Τόμος 6ος, Θεσσαλονίκη σ.244.
Κοντογιώργη, Γ. (1979). Η ελλαδική λαϊκή ιδεολογία. Πολιτικοκοινωνική μελέτη του δημοτικού τραγουδιού. Αθήνα: Νέα Σύνορα.
Κοτζιάς Ν. (1950-1951): Αρχαιολογικά επίκαιρα 1950-1951, σ.15.
Κουκουλές, Φ. (1938). Ο χορός παρά Βυζαντινοίς. Ανατύπωσις εκ του ΙΔ΄ τόμου της Επετηρίδας της Εταιρείας Βυζαντινών Σπουδών. Αθήναις: Αλευρόπουλου.
Κουτσογιάννης, Ι., (1978). Προσαρμογή της Φυσικής Αγωγής στις αναπτυξιακές
δυνατότητες παιδιών 6-12 χρόνων. Αθήνα.
Κουτσογιαννόπουλος, Δ. (1929). Τραγούδια. Αρχείον Πόντου. Σύγγραμμα Περιοδικόν. Επιτροπή Ποντιακών Μελετών. τομ. 2ος, 187-208.
Κουτσογιαννόπουλος, Δ. (1966). Οι ποντιακοί χοροί. Κίνησις-χορός. Αρχείον Πόντου. Σύγγραμμα Περιοδικόν. Επιτροπή Ποντιακών Μελετών. τομ. 28ος, 72-123.
Κουτσούμπα, Μ. (2007). H διδασκλία του ελληνικού παραδοσιακού χορού στα σύγχρονα εκπαιδευτικά ππλαίσια., Λαϊκός πολιτισμός και Εκπαίδευση, Πρακτικά 1ου Διθνούς Συνεδρίου, .ISBN:978-960-8373-10-5 (cd-rom).
Κρητσιώτη Μ. (2003). Παρατηρήσεις πάνω στο χορευτικό σχήμα του κύκλου. Πρακτικά του 17ου Διεθνούς Συνεδρίου για την έρευνα του χορού. Ο χορός στην εκπαίδευση (σ. 300-312). Αθήνα: Δ.Ο.Λ.Τ.
Κυριαζής, Δ. (2008). Η επίδραση ενός προγράμματος παραδοσιακών χορών στις φυσικές ικανότητες ατόμων με προβλήματα ακοής. Αδημοσίευτη Μεταπτυχιακή διατριβή του Διατμηματικού Μεταπτυχιακού προγράμματος του Τ.Ε.Φ.Α.Α. Θεσσαλονίκη: Α.Π.Θ.
Κυριαζίδου, Α. (1909). Ο χρόνος, το μέτρον και ο ρυθμός. Θεσσαλονίκη: Ρηγόπουλου.
Κυριακίδου - Νέστορος, Α. (1975). Λαογραφικά μελετήματα. Αθήνα: Ολκός.
Κυριακίδου - Νέστορος, Α. (1978). Η θεωρία της ελληνικής λαογραφίας: Κριτική ανάλυση. Αθήνα: Εταιρεία Σπουδών Νεοελληνικού Πολιτισμού και Γενικής Παιδείας.
Κυριακίδου - Νέστορος, Α. (1981). Λαϊκός πολιτισμός. Λαϊκή και λόγια παράδοση, Πηγές για τον πολιτισμό της τουρκοκρατίας. Στο: Ελλάδα-Ιστορία και πολιτισμός (σ. 264-278). Θεσσαλονίκη: Μαλλιάρης Παιδεία.
Κωφός & Τσαφαράς, Ε., Δ. (1983). Επαναστατικά κινήματα στη Μακεδονία (1830-1878). Στο: (Γ. Βακαλόπουλου, Επιμ.) Ιστορία της Μακεδονίας. Από τα προϊστορικά χρόνια ως το 1912 (σ. 165-175). Θεσσαλονίκη: Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών.
Λάζου, Α. (1998). Σωματική κίνηση και γλώσσα. Πρακτικά του 12ου Διεθνούς Συνεδρίου για την έρευνα του χορού. Ρυθμός και χορός (σ. 96-100). Αθήνα: Δ.Ο.Λ.Τ.
Λαμπελέτ, Γ. (1933). Η ελληνική δημώδης μουσική-60 τραγούδια και χοροί. Αθήνα: Επέκταση.
Λέκας, Δ. (1998). Περί καταγωγής των ελληνικών ρυθμών από την προσωδία. Πρακτικά του 12ου Διεθνούς Συνεδρίου για την έρευνα του χορού. Ρυθμός και χορός (σ. 182-193). Αθήνα: Δ.Ο.Λ.Τ.
Λεξικό της δημοτικής. Ορθογραφικό Ερμηνευτικό- Ετυμολογικό. «Εταιρεία Ελλ. Εκδόσεων» (σ. 185).
Λιάβας, Λ. (1998). Το δημοτικό τραγούδι και τα όργανα. Διαχρονικός καθρέπτης της μουσικής και των ανθρώπων της στη μακραίωνη ιστορία μας. Η Καθημερινή: Ένθετο «Επτά Ημέρες», Ελληνικά λαϊκά μουσικά όργανα.
Λουκάτος, Δ. (1988). Πασχαλινά και της Άνοιξης (Β΄ έκδοση αναθεωρημένη). Αθήνα: Φιλιππότη.
Λουτζάκη, Ρ. (1979-80). Χοροί της Ορεινής Σερρών. Καταγραφή με τη μέθοδο «Κινησιογραφίας του Laban» (Labonotation). Εθνογραφικά, 2, 97-128.
Λουτζάκη, Ρ. (1985). Ο παραδοσιακός χορός στην Ελλάδα. Θεσσαλονίκη: Hellexpo.
Λουτζάκη, Ρ. (1992). Για μια ανθρωπολογία του χορού. Εθνογραφικά, 8, 11-16.
Λουτζάκη, Ρ. (1992). Οι ελληνικοί χοροί. Κριτική θεώρηση των βιβλίων του παραδοσιακού χορού. Εθνογραφικά, 8, 27-41.
Λουτζάκη, Ρ. (1998). Χορευτικές αξίες: συνέχειες και ασυνέχειες, σταθερότητα και αλλαγή. Ελληνική μουσική. Στο “Ελληνική μουσική. Αρχαιότητα Βυζάντιο Νεότεροι χρόνοι” (σ. 51-88). Λάρισα: Λαογραφικό Ιστορικό Μουσείο.
Λουτζάκη, Ρ. (2003). Χορός, πολιτισμός και κοινωνία στη Θράκη: Ο χορός και οι σχέσεις του με το κοινωνικό φύλο. Λαογραφικές μουσικοχορευτικές διαδρομές Θράκη- Αιγαίο- Κύπρος. Λαογραφικός Όμιλος Λεμεσού, 51-75.
Λυπουρλής, Δ. (1983). Αρχαία ελληνική μετρική. Μια πρώτη προσέγγιση. Θεσσαλονίκη: Παρατηρητής.
Μάνος, Γ. (1996). Ο παραδοσιακός χορός στην περιοχή της Φλώρινας (Χορευτικός χάρτης της ευρύτερης περιοχής της Φλώρινας). Αριστοτέλης, Ιανουάριος, Φεβρουάριος - Μάρτιος, Απρίλιος, 74-81.
Μάνος, Ι. (2004). Χορός και αναπαραστάσεις: Τα όρια και η ανάγκη της εθνογραφίας. Αρχαιολογία και τέχνες. Ο χορός στα νεότερα χρόναι, 92, 56-62.
Μαργαζιώτη, Ι. & .συν. (1980). Μουσική Α΄ Γυμνασίου, Ο.Ε.Δ.Β. Αθήνα.
Μέγας, Γ. (1972). Εισαγωγή εις την Λαογραφίαν (Β΄ Έκδοση). Αθήναι.
Μέγας, Γ. (1976). Εισαγωγή εις την Λαογραφίαν (Γ΄ Έκδοση). Αθήναι.
Μελίδου -Κεφαλά Ν. (2000). Η ενδυμασία στη νεότερη Ελλάδα. Μακεδονία-Θράκη. Καθημερινή, Ένθετο «Επτά Ημέρες».
Μελίκης, Γ. (χ.χ). Η μουσική στη Μακεδονία. Ε.Κ.Θ./Ο.Ε.Ε.
Μερακλής, M. (1998-19861). Ελληνική λαογραφία. Αθήνα: Οδυσσέας.
Μερλιέ, Μ. (1931). Τα τραγούδια της Ρούμελης. Αθήνα: Σιδέρη.
Μερλιέ, Μ. (1935). Η μουσική λαογραφία στην Ελλάδα. Αθήνα: Σιδέρη.
Μιχαηλίδης, Σ. (1956). Η Κυπριακή δημοτική μουσική. Ανατύπωση εκ του ΚΑ΄ τόμου των Κυπριακών Γραμμάτων. Λευκωσία.
Μιχαηλίδης, Σ.(1989). Εγκυκλοπαίδεια της αρχαίας ελληνικής μουσικής. Αθήνα: Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τράπεζας.
Μουντάκης Κ. (2003). Ο Αθλητισμός και χορός στο πρόγραμμα του ολοήμερου Σχολείου: Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Τομέας Φυσικής Αγωγής.
Μουρατίδης, Ι. (2007). Εισαγωγή στην Αρχαία Ελληνική Φιλοσοφία. Θέματα Φιλοσοφίας Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Θεσσαλονίκη: εκδ. ΠΛΑΤΩΝ.
Μουρατίδης, Ι. (2008). Εισαγωγή στην Ολυμπιακή Παιδεία. Θεσσαλονίκη: εκδ. ΠΛΑΤΩΝ.
Μουρατίδης, Ι. (2008). Ιστορία Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού του Αρχαίου Κόσμου. Θεσσαλονίκη: ΠΛΑΤΩΝ.
Μουτζάλη (2004). Ο χορός ως κοινωνική πράξη στην καθημερινή ζωή των βυζαντινών. Αρχαιολογία και τέχνες, 91, 20-28.
Μουτσόπουλος, Ε. (1957). Ρυθμοί και χοροί Ελλήνων και Βουλγάρων. Λαογραφία, ΙΖ΄, 505-548.
Μπαζιάνας, Ν. (1993). Τα αρχαία ποιητικά μέτρα και οι ρυθμοί της δημοτικής μουσικής. Στο: (Α. Ράφτης, Επιμ.) Όψεις του χορού, (σ. 87-104). Αθήνα: Ελληνικοί Χοροί-Θέατρο «Δόρα Στράτου».
Μπούρας Χρ. (1994). Μουσικοχορευτική παράδοση των Ελλήνων. Ρυθμολογική κινητική προσέγγιση. Σημειώσεις Τ.Ε.Φ.Α.Α./ Α.Π.Θ. Θεσσαλονίκη.
Νάτσης, Κ. (1990). Λαογραφικά στοιχεία και παραδοσιακοί χοροί της Φλώρινας. Φλώρινα: Φ.Σ.Φ. Ο «Αριστοτέλης».
Νητσιάκος, Β. (1994). Οι ορεινές κοινότητες της βόρειας Πίνδου στον απόηχο της μακράς διάρκειας. Αθήνα: Πλέθρον.
Οικονόμου, Χρ. (1995). Η μουσική μου. Ιωάννινα.
Παναγιωτίδου, Α. (1993). Η μουσικοκινητική αγωγή σαν παιδαγωγικό μέσο στη διδασκαλία του χορού. Η διδασκαλία του χορού. Πρακτικά του 12ου Διεθνούς Συνεδρίου για την έρευνα του χορού (σ. 71-77). Αθήνα: Δ.Ο.Λ.Τ.
Παναγιώτου, Γ. (1994). Δεν είμαστε κι εμείς ρωμιοί; Ελληνικά Αφηγηματικά Τραγούδια από τη Β. Ήπειρο. Αθήνα: Εκδόσεις του Εικοστού Πρώτου.
Πανάς, Κ. & Σκληρός, Ν. (1958). Η Ελληνική Μουσική και το Δημοτικό τραγούδι. Αθήνα-Πάτρα: ΧΑΡ.& ΙΩ. ΚΑΓΙΑΦΑ.
Παπαδάκης, Γ. (1993). Δομή και χαρακτήρας δύο χορευτικών μελωδιών και ρυθμικών τύπων της παραδοσιακής μουσικής της Ηπείρου. Όψεις του χορού (σ. 106-114). Αθήνα: Θέατρο «Δόρα Στράτου».
Παπαϊωάννου, Μ. (1981): Ο Θεόδωρος Ζιάκας και η συμμετοχή του στους Απελευθερωτικούς Αγώνες του Έθνους. Θεσσαλονίκη: Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών.
Παπαντωνίου, Ι. (1973). Ελληνικές φορεσιές. Ναύπλιο: Π.Λ.Ι.
Παπαντωνίου, Ι. (1974). Ελληνικές φορεσιές 2. Ναύπλιο: Π.Λ.Ι.
Παπαντωνίου, Ι. (1992). Μακεδονικές φορεσιές. Ναύπλιο: Π.Λ.Ι.
Παπασπυρόπουλος, Θ. (1933). Ελληνικοί χοροί, 35 Άσματα. Αθήνα: Σιδέρη.
Παχτίκος, Γ. (1905). 260 Δημώδη Ελληνικά Άσματα. Αθήναι: Σακελαρίου.
Περιστέρης, Σπ. (1950). Δημοτικά τραγούδια Ηπείρου και Μωριά σε Βυζαντινή και Ευρωπαϊκή παρασημαντική. Αθήνα: ΣΥΝΟΔΙΝΟΥ.
Περιστέρης, Σπ. (1964). Ο εξάσημος ρυθμός εις τα Ελληνικά δημοτικά τραγούδια. Επετηρίς του Λαογραφικού Αρχείου της Ακαδημίας Αθηνών, τομ. ΙΕ΄- ΙΣΤ΄, (1962-1963), (σ. 201-229). Αθήναι: Ακαδημία Αθηνών.
Περιστέρης, Σπ. (1976). Ο επτάσημος ρυθμός εις τα ελληνικά δημοτικά τραγούδια. Επετηρίς του Κέντρου Ερεύνης της Ελληνικής Λαογραφίας της Ακαδημίας Αθηνών, τομ. ΚΓ΄, (1973-74), (σ.17-49). Αθήναι: Ακαδημία Αθηνών.
Περιστέρης, Σπ. (1981). Ο πεντάσημος ρυθμός εις τα ελληνικά δημοτικά τραγούδια. Επετηρίς του Κέντρου Ερεύνης της Ελληνικής Λαογραφίας. Ακαδημίας Αθηνών, τομ. ΚΕ΄, (1977-1980). (σ.122-135). Αθήναι: Ακαδημία Αθηνών.
Πετρόπουλος, Δ. (1958): Ελληνικά Δημοτικά τραγούδια, τ. Α΄. ΕΝ ΑΘΗΝΑΙΣ: Ακαδημία Αθηνών, Δημοσιεύματα του Λαογραφικού Αρχείου, Αρ. 7.
Πολίτης, Α. (1985). Η γένεση του ενδιαφέροντος για τα δημοτικά τραγούδια. Αφιέρωμα στο Δημοτικό Τραγούδι. Πρακτικά του 4ου συμποσίου ποίησης (σ. 379-396). Αθήνα: «ΓΝΩΣΗ».
Πραντσίδης, Ι. (1987). Ελληνικοί παραδοσιακοί χοροί. Χορογραφικά στοιχεία-ρυθμολογική και κινησιολογική ανάλυση. Σημειώσεις Τ.Ε.Φ.Α.Α./ Α.Π.Θ. Θεσσαλονίκη: Α.Π.Θ.
Ράφτης, Α. (1985). Ο κόσμος του ελληνικού χορού. Αθήνα: Πολύτυπο.
Ράφτης, Α. (1992). Χορός, πολιτισμός και κοινωνία. Αθήνα: Θέατρο ελληνικών χορών «Δόρα Στράτου».
Ράφτης, Α. (1995). Εγκυκλοπαίδεια του ελληνικού χορού. Αθήνα: Θέατρο ελληνικών χορών «Δόρα Στράτου».
Ρόμπου-Λεβίδη, Μ. (2004). Παράδοση και νεοτερικότητα στο χορό. Αρχαιολογία και τέχνες. Ο χορός στη σύγχρονη εποχή, 93, 8-15.
Ρωμαίος, Κ. (1973-1974). Λαβύρινθος. Περιοδικό σύγγραμμα λαογραφίας. Τ.1. Αθήνα.
Σαβράμη, Κ. (1990). Κινησιογραφικά. Αθήνα: ΣΑΛΤΟ.
Σαχινίδης, Κ. (1995). Κοινωνική λειτουργία του παραδοσιακού χορού στη σύγχρονη ελληνική κοινωνία. Το παράδειγμα του νομού Μαγνησίας. Δημοσιευμένη Διδακτορική Διατριβή. Αθήνα: Πάντειο Πανεπιστήμιο.
Σβορώνος, Ν. (1983). Η έννοια του λαού στη νεοελληνική ιστοριογραφία, διάρκειες και τομές. Στο: Ανάλεκτα νεοελληνικής ιστορίας και ιστοριογραφίας (σ. 85-91). Αθήνα: Θεμέλιο.
Σερμπέζης, Β. & Γουλιμάρης, Δ. (1995). Η διδασκαλία του παραδοσιακού χορού στην Ελλάδα. Ο χορός-από την έρευνα στη διδασκαλία. Πρακτικά του 12ου Διεθνούς Συνεδρίου για την έρευνα του χορού (σ. 44-54). Αθήνα: Δ.Ο.Λ.Τ.
Σερμπέζης, Β. (1995). Συγκριτική μελέτη μεθόδων διδασκαλίας του ελληνικού παραδοσιακού χορού. Μη Δημοσιευμένη Διδακτορική Διατριβή. Κομοτηνή: Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης.
Σερμπέζης, Β. (1998). Η μουσικοκινητική ταυτότητα των Σαρακατσαναίων της ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Ανάτυπο από το δέκατο τόμο της "Θρακικής επετηρίδας". Κομοτηνή.
Σερμπέζης, Β. (2000). Μορφολογία της μετρικής του ελληνικού παραδοσιακού τραγουδιού. Τ. 3. Κομοτηνή: Τ.Ε.Φ.Α.Α, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης.
Σερμπέζης, Β. (2001): Το μοτίβο στην ελληνική παραδοσιακή μουσική και το χορό: Δομικό επίπεδο ή ποιοτικό χαρακτηριστικό; Μελωδία-Λόγος Κίνηση. Πρακτικά του 2ου Πανελληνίου Συνεδρίου Λαϊκού Πολιτισμού (σ. 61-79). Σέρρες: Τ.Ε.Φ.Α.Α. ΣΕΡΡΩΝ.
Σιμόπουλος, Κ. (1973). Ξένοι ταξιδιώτες στην Ελλάδα 1700-1800, Β΄. Δημόσιος και ιδιωτικός βίος, λαϊκός πολιτισμός, Εκκλησία και οικονομική ζωή, από τα περιηγητικά χρονικά.
Σκουτέρη-Διδασκάλου, Ν. (1985). Η τέχνη του λόγου στις παραδοσιακές κοινωνίες. Μέθοδοι προσέγγισης στο λαϊκό αφηγηματικό λόγο. Διδακτικές σημειώσεις (1980). Τμήμα Φιλολογίας Τομέας ΜΝΕΣ-Α.Π.Θ. Θεσσαλονίκη: Υπηρεσία Δημοσιευμάτων.
Σκούφης, Π. (1984). Εισαγωγικό σημείωμα. Πρακτικά επιστημονικής ημερίδας Φιλοσοφικής Σχολής, Αρ. 44 (σ. 11-20). Θεσσαλονίκη: Α.Π.Θ.
Σουλακέλης, Θ. (1998). Ο ρυθμός του ρυθμού στο ρυθμό του ρυθμού. Ρυθμός και χορός. Πρακτικά του 12ου Διεθνούς Συνεδρίου για την έρευνα του χορού (σ. 108-115). Αθήνα: Δ.Ο.Λ.Τ.
Σπυριδάκης, Γ. - Περιστέρης Σπ. (1968): Ελληνικά δημοτικά τραγούδια. τ. Γ΄, σ.73-75. Εν Αθήναις.
Σπυριδάκης, Γ. & Περιστέρης, Σπ. (1968). Ελληνικά Δημοτικά Τραγούδια (Μουσική Εκλογή). Αρ. 10, τ. Γ΄. Αθήνα: Ακαδημία Αθηνών-Δημοσιεύματα του Κέντρου Ερεύνης της Ελληνικής Λαογραφίας.
Στράτου, Δ. (1964). Μια παράδοση, μια περιπέτεια. Αθήνα: Γ. ΦΕΞΗ.
Στράτου, Δ. (1979). Ελληνικοί παραδοσιακοί χοροί. Αθήνα: Ο.Ε.Δ.Β.
Τόσκα-Καμπά (1991). Νησιώτικοι παραδοσιακοί χοροί. Αθήνα.: Φιλιππότη.
Τουντασάκη, Ε. (1998). Οι γραπτές ιστορικές πηγές και η σημασία τους για την ανθρωπολογική προσέγγιση των σύνθετων κοινωνιών. Στο: (Γ. Παπαγεωργίου, Επιμ.), Μέθοδοι στην κοινωνιολογική έρευνα (σ. 223-253). Αθήνα: Δάρδανος.
Τσίγκαλος, Δ.(1985): Η ζωή του λαού μας τραγουδισμένη. Θεσσαλονίκη.
Τσιμάρας, Β. (2004). Προσαρμοσμένη φυσική δραστηριότητα. Διδακτικές σημειώσεις. Θεσσαλονίκη: Τμήμα εκδόσεων Α.Π.Θ.
Τσούκα-Φουντουκίδου, Φ., (1998). Η Πυλαία στο πέρασμα των αιώνων. Ιστορία & λαογραφία. Θεσσαλονίκη.
Τυροβολά, Β. (1992). Ελληνικοί παραδοσιακοί χορευτικοί ρυθμοί. Αθήνα: Gutenberg.
Τυροβολά, Β. (1994). Ο χορός «στα τρία» στην Ελλάδα: Δομική, Μορφολογική και Τυπολογική Προσέγγιση. Μη Δημοσιευμένη Διδακτορική Διατριβή. Αθήνα: Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο.
ΥΠ.Ε.Π.Θ.- Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (2004). Διαθεματικό ενιαίο πλαίσιο πρόγραμμα Σπουδών (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) και αναλυτικά προγράμματα σπουδών (Α.Π.Σ.) υποχρεωτικής εκπαίδευσης. Αθήνα.
ΥΠ.Ε.Π.Θ.-. Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (1999). Τμήμα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Οδηγίες για τη διδακτέα ύλη και τη διδασκαλία των μαθημάτων στο Γυμνάσιο και το Ενιαίο Λύκειο κατά το σχολικό έτος 1999-2000 (Τεύχος 2). Αθήνα: Ο.Ε.Δ.Β.
Φαρδύς, Ν. (1877). Μάρκου Δραγούμη: «Ογδόντα πέντε δημοτικές από τα κατάλοιπα του Νικολάου Φαρδύ», Αθήνα 1991. Στο: (Καλυβιώτης, Α. 1994) «Ηχογραφήσεις δίσκων στη Θεσσαλονίκη, 1903-1912». Συλλογές: Αθήνα. Φωτιάδης, Δ., Φωτιάδου, Ε. & Σιδηροπουλου, Μ. (2005). Φυσική Αγωγή σε παιδιά με σοβαρή απώλεια ακοής. Παιδιατρική Βορείου Ελλάδος, 17, 348-354. Φωτιάδου, Ε. & Αγγελοπούλου, Ν. (2002). Ρυθμός και Βαρηκοΐα. Παιδιατρική Β. Ελλάδος, 14, 31-38. Φωτιάδου, Ε. (2002). Διδασκαλία ρυθμικής και χορού σε κωφά παιδιά. Επίδραση στην κίνηση και τη συμπεριφορά. Αδημοσίευτη Διδακτορική Διατριβή. Θεσσαλονίκη: Τ.Ε.Φ.Α.Α./ Α.Π.Θ.
Χασιώτης, Γ. (1866). Συλλογή των κατά την Ήπειρον δημοτικών ασμάτων. Αθήνα: Βιβλιοθήκη ιστορικών μελετών.
Χατζηδημητρίου, Ε. (1986). Εισαγωγή στη μουσική. Θεσσαλονίκη.
Χριστοφίλου, Ι. (1985). Θεωρία της μουσικής. Αθήνα: Music Lovers.

Ο ΧΟΡΕΥΤΙΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ "ΠΑΛΑΙ ΝΤΕ ΣΠΟΡ"

ΝΤΕΜΟΣ, ΒΑΒΡΙΤΣΑΣ, ΤΣΩΝΗΣ
ΒΑΒΡΊΤΣΑΣ, ΝΤΕΛΗΣ, ΜΕΓΑΣ
Ο ΧΟΡΕΥΤΙΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ "ΠΑΛΑΙ ΝΤΕ ΣΠΟΡ" ΣΤΗΝ 113 Π.Μ. ΣΕΔΕΣ [1975]







ΦΛΩΡΙΝΑ